جمعه 31 فروردین  
×   خانه   همه مطالب   ویدئو   اقامتگاه های بوم گردی
بستن
مطلب مورد نظر خود را بر اساس استان از روی نقشه انتخاب کنید.
نام استان:  مازندران

⚡ دیدنی های نوشهر (1402) | تفریحات + عکس

⚡ دیدنی های نوشهر (1402) | تفریحات + عکس

⚡ دیدنی های نوشهر (1402) | تفریحات + عکس


نویسنده: زهرا آذرنیوش
01 بهمن 1398

نزدیک ترین اقامتگاه ها و ویلا ها به ⚡ دیدنی های نوشهر (1402) | تفریحات + عکس جهت اجاره و رزرو



  • نوشهر و دیدنی‌های آن :

نوشهر، شهر سرسبز و زیبای شمال ایران است. اغلب مردم ایران این شهر شمالی را به علت موقعیت بندری که دارد، به عنوان یک شهر تجاری می‌شناسند؛ اما بندر نوشهر تنها بخشی از شهر است. نوشهر، علاوه بر موقعیت تجاری، طبیعتی سرسبز و زیبا ‌دارد و از مقصدهای محبوب گردشگری به شمار می‌رود. دریا، جنگل، روستاهای نوشهر، دریاچه‌ها و چشمه‌ها از مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر هستند؛ بسیاری از تفریحگاه‌های این شهر اطراف طبیعت سرسبز و زیبای آن شکل گرفته است. 

نوشهر

  • نوشهر کجاست؟

نوشهر از شهرهای بندری شمال ایران در غرب استان مازندران قرار دارد. نوشهر در حدود ۱۷۱۸ کیلومتر مربع از مساحت مازندران را در برمی‌گیرد. این مقصد گردشگری زیبا و سرسبز، سالانه میزبان گردشگران بسیاری است. 
نوشهر از لحاظ موقعیت جغرافیایی، از شمال به دریای خزر، از جنوب به کوه‌های البرز، از غرب به چالوس و از سمت شرق به نور منتهی می‌شود. شهرستان نوشهر از شهر نوشهر، کجور و پول به علاوه بخش مرکزی آن تشکیل می‌شود؛ همچنین ۶ دهستان به نام‌های پنجک رستاق، زانوس رستاق، کالج، کجور، توابع کجور، خیر و کنار نیز در آن قرار دارند. کجور بزرگ‌ترین بخش نوشهر است. 

نوشهر

  • مسیر دسترسی به نوشهر :

نوشهر در فاصله ۱۵۳ کیلومتری (2 ساعت و 36 دقیقه) تهران قرار دارد. اگر از تهران به این مقصد گردشگری کم‌نظیر سفر می‌کنید، ابتدا از اتوبان شیخ فضل‌الله، به سمت بزرگراه آزادگان حرکت کنید. بعد از رسیدن به آزادراه تهران-شمال، از تونل تهران- شمال بگذرید و وارد جاده چالوس بشوید. جاده رویایی و پرپیچ و خم چالوس را طی کنید تا به جاده سیاهکل برسید؛ در این مسیر، تاجایی که امکان دارد از تماشای زیبایی‌های جاده لذت ببرید. سپس با عبور از جاده ساحلی به خیابان شهید خیریان بروید. از آنجا وارد خیابان شهید موسوی بشوید تا به نوشهر برسید.

مسیر دسترسی از تهران به نوشهر

  • تاریخچه نوشهر :

بررسی نوشهر در منابع تاریخی نشان می‌دهد که این شهر از گذشته به دو بخش کوهستانی و دشت تقسیم می‌شد.  «سنگ تجن» قدیمی‌ترین نامی است که برای این شهر به کاربرده‌اند. روستای گردکل نیز قدیمی‌ترین جای نوشهر برای سکونت بوده است. این روستا با ساحل خود، مناسب پهلوگیری کشتی‌های تجاری بود. 
زبان مردم نوشهر به گویش چالوس و نور شبیه است. گویش مردمان این شهر را کجوری یا تبری هم می‌گویند. مطالعه تاریخ نوشهر نشان می‌دهد که این شهر زیبا در گذشته با شهرهای چالوس، تنکابن و نور، به عنوان «ایالت رویان» شناخته می‌شدند. 

ساحل نوشهر

روستای گردکل در دوره قاجاریه محلی برای روابط تجاری ایران و روسیه بود. این منطقه در طول زمان گسترش یافت و به نام‌های «حبیب‌آباد» و «دهنو» شهرت یافت. سرانجام بندر نوشهر در دوره پهلوی اول ساخته شد و رفت و آمد به این بندر، بافت جدید شهری را در کنار طبیعت روستایی منطقه ایجاد کرد. طبیعت سرسبز منطقه و فاصله کم آن از پایتخت نیز در تبدیل نوشهر به مقصد گردشگری تاثیر ویژه‌ای داشت.
نوشهر، شهری خوش آب و هوا است و خاک حاصل‌خیزی دارد. کشاورزی در این شهر، مهم‌ترین شغل مردمی است که در آن زندگی می‌کنند. آنها محصولات تولیدی خود را وارد بازارها کرده و به فروش می‌رسانند.  

بندر نوشهر

آب و هوای نوشهر، سبب رویش درختان متنوعی از جمله شاه بلوط، آزاد و درختانی با برگ‌های انجیلی می‌شود؛ همچنین این شهر زیستگاه جانوران و پرندگان خاصی است. وجود جنگل‌های زیاد در نوشهر و پوشش گیاهی غنی آنها، گردشگران را برای تفریح و گردش جذب این منطقه می‌کند. 
ویژگی توریستی بودن نوشهر نیز، یکی دیگر از راه‌های اشتغال مردم این شهر است. سرمایه‌گذاران این شهر، گردشگری را برای ساخت ویلا و اقامتگاه‌های بوم‌گردی انتخاب کردند و با ایجاد اشتغال بر اقتصاد شهر تاثیر می‌گذارند.

ساحل نوشهر

  • آب و هوای نوشهر :

نوشهر دارای دو نوع آب و هوا است؛ زیرا از لحاظ جغرافیایی نیز دو بخش جلگه‌ای و کوهستانی دارد. بخش شهری نوشهر آب و هوایی استوایی دارد و نیمه مرطوب است؛ از این رو نوشهر تابستان‌هایی گرم و مرطوب دارد. 
آب و هوای نوشهر در فصل بهار معتدل و خنک است. بیشترین تعداد گردشگر در هنگام نوروز به این شهر زیبا سفر می‌کنند. بهار تنها فصل زیبای نوشهر نیست؛ پاییز هم با طبیعت زرد رنگ، نارنجی‌ و زیبای نوشهر، چشم‌اندازی دیدنی و رویایی دارد. 

ساحل نوشهر

  • بهترین زمان سفر به نوشهر :

طبیعت نوشهر جذابیت‌های کم‌نظیری دارد و در همه فصول آن زیباست. گردشگران طبق سلیقه خود انتخاب می‌کنند که در چه فصلی به نوشهر سفر کنند. بهترین زمان سفر به نوشهر فصل بهار است؛ زیرا طبیعت نوشهر در بهار، با وجود سرسبزی طبیعت، شکوفه‌های درختان و زلالی و فراوانی آب، شاداب، خنک و مسحورکننده است. طراوات و تازگی طبیعت در این فصل، لذت گشت و گذار در آن را دوچندان می‌کند.

تالاب ارواح

  • دیدنی‌های نوشهر :

نوشهر دیدنی‌های جذابی برای تماشا و تفریح دارد. استفاده از ساحل بندر نوشهر و تفریحات اطراف آن، گزینه‌هایی هستند که گردشگران از تماشای آنها در کنار دریا لذت می‌برند.

1- بندر نوشهر :

بندر نوشهر از بنادر تجاری ایران است که نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد. ساخت این بندر در سال ۱۳۰۹ هجری خورشیدی و در دوره حکومت رضاشاه پهلوی، با همکاری شرکت‌های آگرمن و بورورکس آغاز شد و در سال ۱۳۱۸ به پایان رسید. 
بندر نوشهر به خطوط هوایی مجهز است. بیشتر ارتباطات تجاری در آن با کشورهای همسایه دریای خزر صورت می‌گیرد. سالانه بیشتر از ۵۰۰ فروند کشتی در آن به تجارت مشغول هستند و رفت و آمد می‌کنند.  

بندر نوشهر

2- فرودگاه نوشهر :

قدیمی‌ترین فرودگاه شمال ایران، فرودگاه نوشهر است. این فرودگاه که ۸۵ هکتار مساحت دارد، در سال ۱۳۳۲ شمسی ساخته شد. طول باند فرودگاه ۲۱۳۰ متر است و فضای آن طوری است که امکان افزایش باند در آن وجود دارد. فرودگاه کیش، مهرآباد و شهید هاشمی‌نژاد از مقصدهای پروازی فرودگاه نوشهر هستند. 

فرودگاه نوشهر

3- بازار روز نوشهر :

بازار نوشهر از جذاب‌ترین دیدنی‌های شهر است. این بازار محلی است و محصولات روستایی در آن به فروش می‌رسند. در این بازار انواع‌ سبزیجات محلی، انوع ماهی شمال، انواع ترشی‌های محلی، برنج و دیگر محصولات شمالی به گردشگران ارائه می‌شود. نکته جالب توجه این است که بازار روز، مشتری‌های خاص خود را دارد و گاهی از پاساژهای شیک نوشهر شلوغ‌تر است.

بازار روز نوشهر

4- موزه دریایی نوشهر :

موزه دریایی نوشهر، اولین موزه دریایی شمال ایران است. موزه در سالن اداره کل بنادر استان مازندران قرار دارد. انواع ماکت‌ کشتی‌های قدیمی در این موزه به نمایش درآمده است. این موزه بهترین جا  برای حضور علاقمندان به کشتی‌رانی به شمار می‌رود. یک کشتی بادبانی از قرن ۱۴ در این موزه دیده می‌شود که در گذشته برای مسافرت و تجارت از آن استفاده می‌شده است. 
یک بخش از موزه نیز مختص نمایش عکس است. در این بخش عکس‌هایی از مراحل ساخت بندرگاه نوشهر برای علاقمندان به تاریخ نمایش داده می‌شود. 

موزه دریایی نوشهر

5- موزه مردم‌شناسی کوشک‌سرا :

موزه مردم‌شناسی نوشهر در روستای کوشک‌سرا قرار دارد. این موزه را بانویی به نام تبریزی، با بودجه شخصی خود بنا کرده است. این کارآفرین توانا موزه را در سال ۱۳۸۳ راه‌اندازی کرد و درآمد آن را به تحصیل دانشجویان روستا اختصاص داد.  
لباس‌های محلی اقوام، ابزار محلی مازندران، سنگ قبرهای قدیمی و دیگر اشیای سنتی از دوره قاجاریه تا به امروز در این موزه جمع‌آوری شده‌اند. امکانات عکاسی با لباس‌های محلی برای گردشگران در موزه فراهم است.

موزه مردمی کوشک سرا

 

  • دیدنی‌های طبیعی نوشهر :

طبیعت زیبا و سرسبز نوشهر، سبب ایجاد تفریحگاه‌های طبیعی بسیاری در دل طبیعت شده است.

1- دریاچه ارواح :

دریاچه ارواح نوشهر در روستای صلاح‌الدین، از جذاب‌ترین مکان‌های تفریحی نوشهر محسوب می‌شود. شنیدن نام دریاچه، تالابی مرموز و ترسناک را در ذهن تداعی می‌کند. همیشه فضای اطراف دریاچه مه‌آلود است. صدای حیوانات وحشی اطراف دریاچه و درختان خشک میان آن، بر رازآلودی این فضا می‌افزاید. 
گردشگرانی که به نوشهر سفر می‌کنند علاقه دارند دریاچه ارواح را ببینند؛ زیرا نام آن برای آنها بسیار هیجان‌انگیز است. صدای زوزه حیوانات و سکوت حاکم بر فضای اطراف دریاچه، سبب تداعی وجود ارواح در آن می‌شود. 

دریاچه ارواح

 

2- پارک جنگلی سیسنگان :

پارک جنگلی سیسنگان از پارک‌های جنگلی مشهور ایران در شمال محسوب می‌شود. این پارک در ۲۷ کیلومتری جاده نوشهر به نور قرار دارد. پارک جنگلی امکانات تفریحی بسیار خوبی دارد. وسعت زیاد پارک و موقعیت آن به علت قرارگیری در کنار دریا، بر جذابیت تفریحی پارک می‌افزاید. 

پارک جنگلی سیسنگان

3- باغ گیاه‌شناسی نوشهر :

باغ گیاه‌شناسی نوشهر، دومین باغ گیاه‌شناسی کشور از لحاظ قدمت و وسعت است. هدف از بنای این باغ، نگهداری از نمونه‌های حیوانات درحال انقراض، آگاهی‌بخشی به مردم درباره آنها و آموزش حفظ حیوانات است. اهمیت باغ سبب شد که آن را در سال ۱۳۸۶ هجری شسمی در میراث ملی ایران ثبت کنند.

باغ گیاه شناسی نوشهر

4- پارک جنگلی خانیکان :

پارک جنگلی خانیکان که به جنگل نیرنگ مشهور است، در فاصله پنج کیلومتری نوشهر و در جاده نیرنگ قرار دارد. این پارک بخشی از روستای کوشک‌سرا به شمار می‌رود و چشم‌اندازی خاص و زیبا از جنگل‌های شمال را مقابل چشم‌های شما به نمایش می‌گذارد. 
برای رسیدن به پارک خانیکان، از نوشهر خارج شوید. بعد از طی ۲۰ کیلومتر با عبور از روستای نیرنگ به پارک خانیکان می‌رسید. جاده پارک، خاکی است و باید آن را بالا بروید تا به باغ برسید. زیر سایه درختان باغ بنشینید و اگر دوست داشتید بساط پیک نیک را پهن کنید و لذت ببرید.

پارک جنگلی خانیکان

در فصل بهار به پارک بروید. بهار با طبیعت سرسبز و زیبای خود چهره پارک را بسیار شاداب می‌کند و وزش نسیم خنک و ملایم بر جذابیت هوا و فضای مطلوب آن می‌افزاید. اگر قصد برپایی کمپ را داشتید، بالاتر بروید تا یک جای هموار را پیدا کنید؛ زیرا شیب این منطقه زیاد است. یادتان باشد برای برپایی کمپ، از نگهبان جنگل اجازه بگیرید.
 

پارک جنگلی خانیکان
 

5- دریاچه سد آویدر :

دریاچه سد آویدر در ۳۰ کیلومتری شرق نوشهر و نزدیک پارک جنگلی سیسنگان قرار دارد. این دریاچه در یک منطقه کوهستانی سرسبز قرار دارد و فاصله آن از دریا حدود پنج کیلومتر است. موجودات آبزی بسیاری در دریاچه آبیدر زندگی می‌کنند. گونه‌های مختلف ماهی‌ها، به‌ویژه ماهی کپور و انواع قورباغه‌های گوناگون در این دریاچه دیده می‌شود.

دریاچه سد آویدر

دریاچه محل مناسبی برای گردش‌ها و تفریحات خانوادگی است. اطراف دریاچه آلاچیق‌هایی برای استراحت مسافران و برای برپایی چادر وجود دارد. سدی بر روی دریاچه است که به سد آبیدر و صلاح‌الدین شهرت دارد. این سد برای تامین آب زمین‌های کشاورزی منطقه ساخته و در سال ۱۳۷۲ بهره برداری شد. 
تفریحات کنار دریاچه آبیدر، شامل ماهی‌گیری، اسب‌سواری، دوچرخه‌سواری، قایق‌سواری، ورزش‌های آبی، کیبل اسکی، شهربازی، عکاسی، پیاده‌روی در کنار دریاچه، روستاگردی و ... می‌شوند.  

دریاچه سد آویدر

6- آبشار چلندر :

آبشار چلندر در ۱۸ کیلومتری شهر نور و در میان جنگل‌های روستای چلندر واقع شده است. نام آبشار را از نام روستا گرفته‌اند. قرارگیری آن نزدیک کوهستان، رطوبت موجود در آبشار را کم و بر چشم‌انداز دیدنی آن می‌افزاید. فضای سرسبز اطراف آبشار، زلالی آب و صدای شرشر آن، آواز پرندگان و وزش نسیم خنک در فصل بهار، زیبایی طبیعت اطراف آبشار را دوچندان می‌کند.

آبشار چلندر

7- آبشار دارنو :

آبشار دارنو از زیباترین آبشارهای شمال ایران است که در قلب جنگل‌های هیرکانی و نزدیک نوشهر قرار دارد. فاصله آبشار تا نوشهر حدود ۳۰ کیلومتر است. در کنار آبشار دارنو، چند آبشار دیگر به علاوه دریاچه فراخین نیز دیده می‌شود. 

آبشار دارنو

8- دریاچه فراخین :

دریاچه فراخین نزدیک روستای کندلوس است. این دریاچه در یک فضای جنگلی سرسبز و بسیار زیبا قرار گرفته است و فضای اطراف آن از رویایی‌ترین جاهای شمال ایران به‌شمار می‌رود. وسعت کم دریاچه سبب شده است که بسیاری افراد، آن را «تالاب» بدانند. سرسبزی درختان بلندقامت اطراف دریاچه، زیبایی فضای اطراف آن را چندبرابر می‌کند. 

دریاچه فراخین

9- دیوچشمه :

دیوچشمه، از چشمه‌های پرآب و گوارای نوشهر است. پلکانی در نزدیکی چشمه قرار دارد که بر زیبایی فضای اطراف آن می‌افزاید. فصل بهار و تابستان، بهترین زمان بازدید از دیوچشمه است. با تماشای زلالی آب این چشمه زیبا و طبیعت سرسبز اطراف آن، خستگی از تنتان بیرون می‌رود و از تماشای زیبایی‌ها و هوای خنک اطراف چشمه لذت می‌برید. 

دیو چشمه

10- چشمه گردوک :

چشمه گردوک یا چشمه گردو یکی دیگر از چشمه‌های اطراف نوشهر و از دیدنی‌های طبیعی آن است. نام چشمه به وجود باغ‌های گردوی فراوان در اطراف منطقه اشاره دارد. این چشمه زلال در روستای تجن است و آب شرب مردم نوشهر و چالوس از طریق آن تامین می‌شود. گردوک را پرآب‌ترین چشمه واقع در غرب مازندران می‌دانند. 

چشمه گردوک

11- تنگه میخساز :

تنگه میخساز که با نام گذرگاه رستم نیز معروف است، از جاذبه‌های طبیعی نوشهر محسوب می‌شود. این تنگه نزدیک روستای کندلوس است و طبیعت زیبا و مسحورکننده‌ای دارد. در منابع تاریخی آن را گذرگاهی ذکر کرده‌اند که رستم، قهرمان اسطوره‌ای شاهنامه از آن گذشته است؛ همچنین ناصرالدین شاه قاجار نیز چند روز از فصل بهار را در این تنگه گذرانده است.

تنگه میخساز

12- دریاچه خضر :

دریاچه خضر همان‌طور که از نام آن برمی‌آید، منتسب به خضر نبی است. این دریاچه در شمال نوشهر قرار دارد و اطراف آن را جنگل فراگرفته است. دریاچه خضر جزو دریاچه‌های مقدس به شمار می‌رود و آب آن را شفابخش دانسته‌اند. 
مساحت دریاچه آب شیرین خضر، حدود نیم هکتار است. دریاچه به علت قرارگیری در منطقه حفاظت شده، بکر و دست‌نخورده محسوب می‌شود و حیوانات وحشی بسیاری از انوع پرندگان و جانوران وحشی در اطراف آن زندگی می‌کنند. 

دریاچه خضر

13- تنگه دار :

تنگه دار از جاذبه‌های طبیعی نوشهر، واقع در ارتفاعات جنگل قرار دارد. علت نام‌گذاری منطقه به این تنگه، وجود درختان زیاد در آن است که از آنها برای دار استفاده می‌شود. این مکان مرتفع است و سرسبزی آن گردشگران را جذب می‌کند. تنگ دار به روستای کوشک‌سرا نزدیک است.
رودخانه‌ای در منطقه تنگه دار است که در کناره‌ها عمق آن زیاد نیست؛ اما هرچه جلوتر بروید، عمق رودخانه بیشتر می‌شود. اگر قصد دارید در کناره‌های رودخانه و در عمق کم آن پیاده‌روی کنید، حتما با یک یا دونفر به آنجا بروید که در صورت نیاز به کمک، تنها نباشید. 

تنگه دار


حوضچه‌هایی در مسیر تنگه دار است که گردشگران برای شنا از آن استفاده می‌کنند. صدای دلنشین آب هنگام شنا، از ویژگی‌های به‌یادماندنی تنگه دار محسوب می‌شوند. صخره‌های این منطقه پوشش گیاهی سرسبزی دارند و شاخه‌های پیچیک آویزان از آنها، منظره‌ای رویایی را به نمایش می‌گذارد.
در مسیر گشت و گذار در تنگه دار، انواع خزندگان منطقه دیده می‌شوند. مار، خرچنگ، مارمولک و قورباغه نمونه‌هایی از خزندگان هستند که بر زیبایی محیط زیست منطقه می‌افزایند. 

تنگه دار

14- منطقه نمونه گردشگری سیترا :

منطقه نمونه گردشگری سیترا با ۱۹ هکتار مساحت، از دیدنی‌های محبوب نوشهر است. این منطقه که زیر نظر شهرداری اداره می‌شود، مسافران و گردشگران طبیعت‌دوست را از نقاط مختلف دنیا جذب خود می‌کند. 
تفریحات موجود در این منطقه گردشگری زیبا و جذاب، والیبال ساحلی، پیاده‌روی، قایق‌سواری و جت‌اسکی را شامل می‌شوند. پلاژ سیترا که به پلاژ حسینی نیز شهرت دارد، از امکانات مهم منطقه به شمار می‌رود. این پلاژ برای آقایان و بانوان به صورت مجزا استفاده می‌شود. این پلاژ به رستوران و کافه نیز مجهز است

منطقه گردشگری سیترا

15- روستای کندلوس :

نوشهر روستاهای دیدنی بسیاری دارد که روستای کندولوس یکی از مهم‌ترین آنها است. این روستای جذاب، با قدمت تاریخی ۴۰۰۰ ساله در بخش کجور قرار دارد. روستا به نمک ابرود نزدیک است و همین ویژگی بر اهمیت موقعیت آن می‌افزاید.
روستای کندلوس با دیوارهای کاه‌گلی، سقف‌های سفالی کم‌نظیر خانه‌ها و کوچه‌های سنگ‌فرش بی‌بدیل، زیبایی دلفریبی دارد. وجود اولین موزه روستایی در آن، بر قابلیت روستا در جذب گردشگر می‌افزاید. 

روستای کندلوس

16- روستای انگاس :

روستای انگاس، یکی دیگر از روستاهای دیدنی نوشهر است. این روستا در ۹ کیلومتری جنوب کجور و در دامنه کوه‌های البرز قرار دارد. ارتفاع انگاس از سلطح دریا، حدود ۱۹۰۰ متر است. این روستا جاذبه‌های طبیعی منحصر به فردی دارد. بزچشمه، آبشار جناب، آبشار چشمه موزیا و دیگر دیدنی‌های طبیعی روستا، نمونه‌هایی از این دست هستند که بر اهمیت و جذابیت آن برای گردشگران می‌افزایند. 

روستای انگاس

  • سوغات نوشهر :

گردشگرانی که به نوشهر می‌روند، محال است به دنبال سوغات این شهر زیبا نباشند. سوغات شهرهای شمالی ایران، اغلب خوراکی هستند. انواع ماهی‌های تازه‌ صید شده از دریای خزر، برنج ایرانی، زیتون پرورده، انواع ترشی، انواع سبزی‌های محلی مهم‌ترین سوغات نوشهر هستند که در بازار روز آن نیز به فروش می‌رسند. 
صنایع دستی نوشهر مانند گلیم، جاحیم، حصیر، ظروف سفالی زیبا و ... که توسط بانوان و آقایان شهر تولید می‌شوند، از دیگر سوغات شهر است. 

سوغات نوشهر

  • رستوران‌های نوشهر :

نوشهر رستوران‌های زیادی دارد که گردشگران برای صرف غذا از آنها استفاده می‌کنند. مهم‌ترین رستوران‌های شهر عبارتند از:

 کافه رستوران دلستان :

آدرس : ابتدای جاده نوشهر به نور، بعد از میدان کمربندی نوشهر، روبه روی شیلات

کافه رستوران دلستان نوشهر، یک رستوران ایرانی-ایتالیایی و فست‌فود است. رستوران برای تمامی سلیقه‌ها غذا دارد و ساعت کار آن از ۹ صبح آغاز می‌شود و تا ۲۴ ادامه دارد. رستوران از دو بخش روباز و سرپوشیده تشکیل می‌شود. یک کافی‌شاپ و یک فست‌فود به علاوه فضای زیبا و چشم‌انداز فوق‌العاده رو به دریای آن، از دیگر قسمت‌های رستوران هستند.  
در کافه‌رستوران، علاوه بر سرو غذا، شیرینی‌هایی خوشمزه و لذیذ با بستنی‌های مخصوص در کافه رستوران برای مهمانان سرو می‌شود. 
رستوران سرویس‌دهی منظمی دارد و قیمت غذاهای آن نیز در مقایسه با کیفیت آنها مناسب است. موسیقی زنده نیز در رستوران پخش می‌شود و گردشگران علاوه بر صرف نوشیدنی مورد علاقه خود به موسیقی نیز گوش می‌کنند و لذت ببرند. 

رستوران دلستان

رستوران گیلانه برتر :

آدرس :  نوشهر، خیابان فردوسی شمالی، میان مصلی و حافظ، روبه‌روی برج بندر

رستوران گیلانه برتر از رستوران‌های خوشنام نوشهر است. این رستوران فضایی شیک دارد و در آن غذاهایی با کیفیت مطلوب به همراه موسیقی زنده برای گردشگران سرو می‌شود. 
کیفیت بسیار خوب غذا، به علاوه سرویس‌دهی عالی این رستوران، نام ان را بر سر زبان‌ها انداخته است. انواع غذاهای دریایی، محلی و ایرانی در این رستوران سرو می‌شود و با قیمت مناسب به گردشگران و مهمانان ارائه می‌شود. 
جوجه‌کباب، شویدپلو، ماهیچه، خوراک گردن و چنجه از غذاهای رایج رستوران است. سالادهای گوناگون و انواع ماست‌های طعم‌دار نیز در این رستوران برای گردشگران سرو می‌شود. 

غذای محلی در رستوران گیلانه برتر

رستوران قصر موج :

آدرس : مازندران، نوشهر، خیابان فردوسی شمالی

رستوران قصر موج همان‌طور که از نام آن پیدا است، از رستوران‌های لوکس و مجلل نوشهر است. رستوران از ساعت ۶ صبح شروع به کار می‌کند و تا ساعت ۲۴ به مهمانان سرویس می‌دهد.
غذاهای رستوران با کیفیت مطلوب و قیمت گران به گردشگران ارائه می‌شوند. غذاهای دریایی تازه با طعم‌ خاص از مهم ترین منوهای غذایی رستوران هستند. اگرچه رستوران جزو رستوران‌های گران‌قیمت است، ظاهر شیک آن، گردشگران را جذب خود می‌کند.

رستوران قصر موج

 رستوران نرگس خاتون :

آدرس : نوشهر، بلوار امام رضا، نبش مدرس

رستوران نرگس خاتون از رستوران‌های لوکس شمال است که غذاهای محلی در آن برای گردشگران سرو می‌شود. غذاهای رستوران کیفیت مطلوبی دارند و قیمت آنها مناسب است. رستوران از ساعت ۱۰ صبح شروع به کار می‌کند و تا ساعت ۲۲ به مهمانان سرویس می‌دهد. 
محیط رستوران بسیار صمیمی است. صندلی‌ها به شیوه سنتی در آن چیده شده‌اند و سرو غذا در آن نیز سنتی است.  غذاهای محلی مانند دیزی، زیره‌پلو، کوبیده، مرغ شکم‌پر و انواع غذاهای خوشمزه شمالی به علاوه انواع سالاد و ماست‌های خانگی طعم‌دار در این رستوران برای گردشگران سرو می‌شود. 
رستوران‌های آفتاب‌گردان، درباری، قصر موج، دامون، اکبرجوجه، مالاتا، حسن رشتی، کته کباب حسن شیرازی، کافه رستوران ویان و چلوکبابی گلبرگ از دیگر رستوران‌های معروف نوشهر هستند.

رستوران نرگس خاتون

  • مراکز خرید نوشهر :

اغلب گردشگرانی که به نوشهر می‌روند، گشت و گذار در مراکز خرید آن را جزو تفریحات جذاب می‌دانند. اگر به خریدهای سنتی نوشهر علاقه دارید به بازار روز بروید. درصورتی که به دنبال کالاها و یا پوشاک شیک هستید به مراکز خرید نوشهر سر بزنید.

 مجتمع الماس :

آدرس مجتمع الماس :  نوشهر، خیابان طالقانی، میدان همافران، جنب اداره پست مرکزی

مجتمع الماس نوشهر از مراکز خرید شیک و مدرن شهر است. این مجتمع چندمنظوره تجاری، اداری، فرهنگی و ورزشی، چهار طبقه و حدود ۱۵۰ واحد تجاری دارد. در این مرکز خرید اجناس شیکی چون پوشاک، لوازم آرایشی، لوازم خانگی و... به گردشگران عرضه می‌شود. 
وجود امکانات تفریحی در مجتمع، مانند شهربازی برای استفاده کودکان، آن را برای گردشگران جذاب‌تر می‌کند. مرکز خرید لنگر نیز در کنار مجتمع الماس، قرار دارد و گردشگران می‌توانند به هر دو آنها سر بزنند.

مجتمع الماس

مرکز خرید آریازی :

آدرس : نوشهر، خیابان کریمی

مرکز خرید آریازی از دیگر مراکز خرید نوشهر است. در این مرکز خرید مدرن، انواع پوشاک‌ زنانه، مردانه و بچگانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، کیف و کفش، تزئینات دکور منزل و ... به فروش می‌رسد.

مرکز خرید آریازی

  • اقامت در نوشهر :

برای اقامت در نوشهر می‌توانید مطابق سلیقه و بودجه خود در هتل‌های شهر، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، کلبه‌ها و ویلاهای شهر اقامت کنید.

 هتل‌های نوشهر :

هتل سه ستاره صدف و هتل جهانگردی چلندر از معروف‌ترین هتل‌های نوشهر هستند. این هتل‌ها از امکانات مناسبی برای اقامت برخوردارند. هتل جهانگردی چلندر، در فضایی دلنشین و بین شهرهای نور و نوشهر قرار دارد. چشم‌انداز هتل به اقامتگاه‌های کلبه‌ای نزدیک دریا، بسیار جذاب است.
هتل آپادنا و هتل آپارتمان کسرا از دیگر هتل‌های شهر هستند که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

هتل دریا

کلبه‌های ساحلی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی نوشهر :

کلبه‌های ساحلی کنار دریا و اقامتگاه‌های بوم‌گردی نوشهر دیگر گزینه‌های پیش روی شما برای اقامت هستند. جالب است بدانید هزینه یک شب اقامت در اقامتگاه بوم‌گردی پالونیا با هزینه یک شب اقامت در هتل سه ستاره صدف یکی است؛ این بستگی به سلیقه شما دارد که کجا را بپسندید! 

اقامتگاه بوم گردی 

کلبه ساحلی نگین :

کلبه ساحلی نگین یکی دیگر از مکان‌های اقامتی نوشهر است. این کلبه ۶۵ متر زیربنا دارد و ظرفیت آن چهار نفر است. کلبه امکاناتی چون سرویس خواب، سیستم گرمایشی و سرمایشی، یخچال، اجاق گاز، حمام، سرویس بهداشتی و پارکینگ دارد. 

ویلا ساحلی نگین

 اقامتگاه بوم‌گردی دوبلکس پالونیا :

اقامتگاه بوم‌گردی پالونیا در نزدیکی موزه مردم‌شناسی قرار دارد. اقامتگاه دوطبقه است و آن را رو به استخر ساخته‌اند.  مساحت اقامتگاه ۹۰ متر و ظرفیت آن هشت نفر است.  اقامتگاه پالونیا مجهز به سرویس خواب تخت و سرویس خواب سنتی، حمام، پارکینگ، استخر شنای اشتراکی، رستوران، سیسم‌های گرمایشی و سرمایشی است. 

بوم گردی دوبلکس پالونیا

گشت و گذار در طبیعت نوشهر، خرید در بازار سنتی و پاساژهای آن، شکم‌گردی، موزه‌گردی، تفریح در جنگل، استراحت کنار دریاچه و آبشار به علاوه اقامت در هرکجا که سلیقه شماست؛ همه و همه لحظات رویایی هستند که از سفر به نوشهر در خاطرات شما ثبت می‌شوند.

 

 


منبع: ایران بوم گردی

دسته ها: استان ها مازندران مجله ایران بوم گردی

مکان در نقشه

ارسال دیدگاه



دیدگاه کاربران

نظری ثبت نشده است.

پربازدید ترین مطالب

تگ