چهارشنبه 19 اردیبهشت  
×   خانه   همه مطالب   ویدئو   اقامتگاه های بوم گردی
بستن
مطلب مورد نظر خود را بر اساس استان از روی نقشه انتخاب کنید.
نام استان:  مازندران

لنگرود

لنگرود

لنگرود


نویسنده: زهرا آذرنیوش
04 آبان 1402



  • لنگرود؛ عروس رویایی گیلان :

لنگرود از شهرهای زیبای شمال ایران است که همانند نگینی درخشان، بین دریا و کوه خودنمایی می‌کند. این شهر تماشایی با موقعیت جغرافیایی کم‌نظیر، تفریحات متنوع و جاذبه‌های دیدنی فراوان، گردشگران را جذب تماشای خود می‌کند. قدم زدن در ساحل چمخاله و گشت و گذار در طبیعت بکر لنگرود، بسیار رویایی و لذت بخش است؛. اگر هنوز به لنگرود سفر نکرده‌اید، با ما همراه شوید تا این شهر زیبا را بهتر بشناسید. 

تصویر هوایی از لنگرود

لنگرود

  • لنگرود کجاست؟

لنگرود از شهرهای استان گیلان است و از لحاظ موقعیت جغرافیایی، بین رودسر و لاهیجان قرار گرفته است. این شهر زیبا به علت نزدیکی به دریای خزر، موقعیت خاصی دارد. رودخانه‌های متعددی در این شهر است و پل‌های تاریخی زیادی بر روی آنها ساخته‌اند. وجود این پل‌های تاریخی در طول زمان، سبب شده است که لنگرود مورد توجه سفرنامه‌نویسان اروپایی قرار بگیرد. 
لنگرود به شهر ابریشم ایران نیز شهرت دارد؛ زیرا موقعیت جغرافیایی خاص آن، شرایط شهر را برای تولید و پرورش ابریشم مساعد و مناسب کرده است.  

پارک فجر

لنگرود زیبا

  • درباه لنگرود :

لنگرود شهری است که در دامنه کوه و در همسایگی جنگل و دریا واقع شده است؛ این موقعیت جغرافیایی، بر جذابیت طبیعت شهر می‌افزاید و آن را به یکی از زیباترین شاهکارهای طبیعت تبدیل می‌کند. وقتی قدم به این شهر می‌گذارید، ابتدا رودخانه پرآبی که در میان شهر جریان دارد؛ توجه شما را به خود جلب می‌کند و سپس شالیزارهای سرسبز این شهر خودنمایی می‌کنند. 

شهر لنگرود

تصویر هوایی از لنگرود

این زیبایی‌ها در کنار یکدیگر باعث شده است تا این شهر به بهشتی برای طبیعت‌گردان تبدیل شود و هر سال بسیاری از این افراد برای گشت‌وگذار در طبیعت گیلان راهی این منطقه شوند. وجود این طبیعت چشم‌نواز و تماشایی گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا برای تماشای این زیبایی‌ها جذب می‌کند. 
مساحت لنگرود حدود ۴۳۸ کیلومتر مربع است. این شهر از هشت محله تشکیل می‌شود که نام هریک از آنها با نام کسب و کاری گره می‌خورد که در آن محل رایج‌تر است. بیشتر مردم شهر لنگرود در خانه‌های ویلایی زندگی می‌کنند؛ روستاهای جنگلی و سواحل اطراف، به محل زندگی کسانی تبدیل شده است که می‌خواهند از شلوغی شهر به دور بمانند.  

شهر لنگرود

نمای دور از لنگرود

اسناد تاریخی قدمت شهر لنگرود را به دوره صفویه می‌رسانند. این شهر در دوره اعقاب شاه عباس اول ساخته شد و در عصر این پادشاه، حوادث بسیاری را تجربه کرد. رونق ابریشم در این شهر نیز از همین دوره آغاز شد. لنگرود در آن زمان در تجارت بین ایران و روسیه نقش قابل توجهی را ایفا می‌کرد. 
موقعیت جغرافیایی لنگرود سبب می‌شد که حکومت‌ها توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند؛ این شهر در دوره حکومت افشاریه نیز مورد توجه نادرشاه افشار قرار گرفت. لنگرود بیشترین پیشرفت را در دوره پهلوی اول داشت که به علت رخداد جنگ جهانی دوم، روند آن کند شد. 
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های لنگرود، بافت تاریخی و معماری این شهر زیبا است. این بافت تاریخی جذاب از سفالی تشکیل شده که در پشت بام خانه‌های این شهر به کار می‌رفت. بام سفالی شهر لنگرود به ثبت تاریخی رسید؛ اگرچه این بام‌ها با توسعه شهری به تدریج از بین رفتند و بام‌های شیروانی جایگزین آنها شدند. 

لنگرود زیبا

لنگرود

  • راهنمای سفر به لنگرود :

شهر لنگرود 10 کیلومتر با دریای خزر فاصله دارد؛ این شهر از سمت جنوب نیز به جنگل لنگرود منتهی می‌شود. برای سفر به شهر زیبای لنگرود، طبق این که چه مسیری را انتخاب کنید، فاصله لنگرود تا تهران، بین ۳۶۳ تا ۴۶۳ کیلومتر (7 تا 8 ساعت) متغیر می‌شود. یکی از مسیرهای راحت این است که از تهران به رامسر بروید و از آنجا با طی حدود ۵۰ کیلومتر خود را به لنگرود برسانید. 
دسترسی به شهر لنگرود از طریق سفر هوایی و قطار، به طور مستقیم امکان‌پذیر نیست؛ زیرا این شهر فرودگاه و راه‌آهن ندارد. اگر قصد دارید با سفر هوایی به این شهر بروید، باید برای مقصد رشت یا رامسر بلیط هواپیما بخرید و از آنجا با خودرو یا هر وسیله دیگری از رامسر یا رشت خود را به لنگرود برسانید. 

مسیر دسترسی از تهران به لنگرود

مسیر دسترسی از تهران به لنگرود

مسیر دوم سفر به لنگرود، راه زمینی است که از طریق اتوبوس یا خودروی شخصی طی می‌شود. اتوبوس‌های شهری هر روز از تهران و دیگر شهرهای ایران به مقصد لنگرود حرکت می‌کنند. اگر قصد سفر با خودروی شخصی را دارید، از آزادراه قزوین رشت حرکت کنید؛ در این مسیر باید از قزوین، رودبار و لاهیجان عبور کنید تا به لنگرود برسید. طی این مسیر، نزدیک به پنج ساعت زمان‌بر است. 

جاده لنگرود

جاده لنگرود

  • آب و هوای لنگرود :

آب و هوای لنگرود، معتدل و مرطوب است؛ این شهر زیبا جزو شهرهای پربارش شمال ایران محسوب می‌شود. لنگرود تابستان‌های گرم و شرجی و زمستان‌هایی سرد و مرطوب دارد. هوای لنگرود بر ساختار معماری منازل این شهر تاثیر گذار بوده است. پوشش سفالی شهر و شیب‌دار بودن بام ساختمان‌های لنگرود، نشانه‌ای از بارش زیاد باران در این شهر محسوب می‌شود. 

لنگرود بارانی

لنگرود بارانی

  • بهترین زمان سفر به لنگرود :

لنگرود از شهرهای تماشایی استان گیلان است. این شهر زیبا طبیعت جذاب، منحصر به فرد و آب و هوایی دلچسب دارد. سفر در هر فصلی به لنگرود، از زیبایی‌ها و جذابیت‌های خاصی برخوردار است.

فصل‌های بهار و پاییز، بهترین زمان سفر به لنگرود هستند؛ زیرا آب و هوای لنگرود در این فصل‌ها معتدل است و رطوبت هوای آن آزاردهنده نیست. 

لنگرود پاییزی

لنگرود پاییزی

لنگرود در فصل تابستان بسیار گرم و مرطوب است؛ بنابراین این فصل برای کسانی که تحمل گرما و رطوبت زیاد را ندارند، مناسب نیست. این شهر در فصل زمستان نیز سرمایی سخت و طاقت‌فرسا دارد و برای سفر مناسب نیست.

زمستان لنگرود

لنگرود برفی

  • جاهای تفریحی لنگرود :

لنگرود به علت موقعیت جغرافیایی خاص خود و قرارگیری در میان دریا و جنگل، یکی از بهترین جاها برای تفریح محسوب می‌شود. سواحل لنگرود و ارتفاعات این شهر از تفریحگاه‌های جذاب آن برای استفاده گردشگران به شمار می‌روند.  

 ساحل چمخاله : 

 شهر ساحلی چاف و ساحل چمخاله از توابع شهرستان لنگرود به شمار می‌روند؛ این ساحل یک نوار زیبای توریستی است که بین شهر لنگرود و ساحل دریای خزر قرار دارد. چمخاله جذاب‌ترین ساحل شرق گیلان محسوب می‌شود و به علت تمیزی و امنیتی که دارد؛ گردشگران بسیاری را جذب خود می‌کند. 
ساحل چمخاله امکانات تفریحی بسیاری برای استفاده گردشگران دارد که اسب‌سواری، قایق‌سواری، پیاده‌روی در کنار دریا و گوش سپردن به موسیقی آب، از مهم‌ترین تفریحات آن محسوب می‌شوند. 
یک هتل پنج ستاره در این ساحل ساخته شده که برای استراحت و اقامت گردشگران در نظر گرفته شده است و از مهم‌ترین امکانات این ساحل زیبا و جذاب به‌شمار می‌رود. 

آدرس : شهرستان لنگرود، بلوار سعدی، خیابان آزادگان، بلوار جمهوری اسلامی، جاده چمخاله، ساحل چمخاله | برای دیدن آدرس دقیق اینجا کلیک شود

ساحل چمخاله

ساحل چمخاله

 تله‌کابین لنگرود :

تله‌کابین لنگرود از جذاب‌ترین تفریحگاه‌های این شهر است که نزدیک پارک دلفین‌ها و پارک فجر قرار دارد. طبیعت سرسبز و تماشایی لنگرود، مسیر تله‌کابین آن را نیز بسیار زیبا و تماشایی کرده است. برای سوار شدن به تله‌کابین، دو دل نباشید، سوار شده، هیجان را تجربه کنید و محو تماشای چشم‌اندازهای زیبای لنگرود بشوید و لذت ببرید. 

آدرس : ابتدای جاده لاهیجان به لنگرود، روستای شیخانبر، میدان شیخ زاهد گیلانی، خیابان شیخ زاهد گیلانی | برای دیدن آدرس دقیق اینجا کلیک شود

تله کابین لنگرود

نله کابین لنگرود

 سورتمه لنگرود :

سورتمه لنگرود، یکی دیگر از مکان‌های تفریحی جذاب لنگرود است که نزدیک لیلاکوه بنا شده است. این سورتمه ۱۲۰۰ متری، چشم‌انداز تماشایی از شهرهای لنگرود، رودسر، رحیم‌آباد، الش و چمخاله را به گردشگران نشان می‌دهد. 
اگر قصد دارید یک تفریح جذاب و پرهیجان را تجربه کنید، استفاده از این سورتمه، بهترین انتخاب شماست. چشم‌اندازی که از بالا منتظر شماست، شما را متقاعد می‌کند که بهترین انتخاب را داشته‌اید. 

آدرس : محله پارک بازار لنگرود، جاده ملات جاده پر شکوه، جاده آبچالکی | برای دیدن آدرس دقیق اینجا کلیک شود

سورتمه لنگرود

سورتمه لنگرود

 بام لنگرود :

بام لنگرود از بلندترین و زیباترین ارتفاعات شهر لنگرود است که چشم‌انداز تماشایی به لنگرود و طبیعت زیبای آن دارد؛ این منطقه علاوه بر چشم‌انداز جذاب، از آب و هوا و طبیعت سرسبزی برخوردار است. تماشای چشم‌انداز شهر و مزارع چای در میان ابرها، جذابیت توصیف‌ناشدنی دارد. ورودی بام لنگرود یک کیلومتر بعد از چهاراه کومله به سمت اطاقور است. 

آدرس :  جاده ملاط پرشکوه،جاده آبچالکی | برای دیدن آدرس دقیق اینجا کلیک شود

بام لنگرود

بام لنگرود

 ارتفاعات لنگرود :

ارتفاعات بلند لنگرود با نام لیلاکوه یکی از جذاب‌ترین تفریحگاه‌های طبیعی این شهر زیبا به شمار می‌رود. لیلاکوه یک جاده اختصاصی دارد که از میدان فرمانداری لنگرود آغاز می‌شود. قهوه‌خانه‌هایی نزدیک این جاده  قرار دارند که آنها را برای استفاده گردشگران تدارک دیده‌اند.  
غرفه‌هایی برای پذیرایی از گردشگران فراهم شده است که بعد از قهوه‌خانه‌ها هستند و در ارتفاعات کوه واقع شده‌اند؛ این غرفه‌ها برای مردم بومی ساخته شده‌اند و نان محلی و میوه‌های محلی به علاوه مرکبات در آنها به گردشگران عرضه می‌شود. 

ارتفاعات لنگرود

ارتفاعات لنگرود

  • جاهای دیدنی لنگرود :

جاهای دیدنی لنگرود متنوع و جذاب هستند؛ این شهر زیبا هم جاذبه‌های طبیعی زیبایی دارد و هم آثار تاریخی فراوانی را در دل خود جای داده است؛ سفر به شهر رویایی لنگرود و گشت و گذار در آن، تجربه منحصر به فردی را نصیب شما می‌کند. 

 پل خشتی لنگرود :

پل خشتی لنگرود از زیباترین پل‌های خشتی جهان است که به زبان محلی آن را «خشته پورد» می‌گویند؛ این پل زیبا، از پل‌هایی است که در دوره حاکیمت صفویه ساخته شد؛ جنس پل از آجر و خشت است و نمای آن به شکل لنگری وارونه دیده می‌شود. لنگر مورد نظر، نشانه و نماد شهر لنگرود محسوب می‌شود. 
پل خشتی لنگرود روی رودخانه بزرگ این شهر بنا شده است که از سپیدرود سرچشمه می‌گیرد. این رودخانه از لنگرود عبور می‌کند و به دریای خزر می‌ریزد؛ پل خشتی در مرکز شهر قرار دارد و دو محله اصلی را به هم وصل می‌کند. این پل به علت قرارگیری در مرکز شهر، همچنان مورد استفاده گردشگران است. 

آدرس : لنگرود، رودخانه ی لنگرود در مسیر راه قدیمی لاهیجان به لنگرود | برای دیدن آدرس دقیق اینجا کلیک شود

پل خشتی لنگرود

پل خشتی

 خانه منجم‌باشی :

خانه منجم‌باشی از بناهای تاریخی شهر لنگرود است که قدمت آن به ابتدای دوره قاجاریه می‌رسد؛ این بنای تاریخی در فشکالی محله لنگرود است و از محله‌های قدیمی این شهر محسوب می‌شود. خانه منجم‌باشی به خاندان منجم‌باشی تعلق دارد و آن را با سبک معماری ایرانی-اسلامی بنا کرده‌اند؛ این خانه دوطبقه است و ورودی اصلی آن یک سردر هلالی شکل دارد. این اثر تاریخی زیبا در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است. 

آدرس : فشکالی محله، جنب سبزه میدان، روبروی اداره برق | برای دیدن آدرس دقیق اینجا کلیک شود

خانه منجم باشی

خانه منجم باشی

 شهر کومله :

شهر کوموله در ارتفاعات نزدیک به شهر لنگرود قرار دارد؛ فعالیت عمده ساکنان این شهر، کشت برنج و برداشت چای و مرکبات است. مسیر این شهر زیبا از جاده لیلاکوه می‌گذرد. شهر کومله بستنی مخصوصی دارد که سبب شهرت این شهر می‌شود. این نوع بستنی از عسل و شیر محلی تهیه می‌شود و در شمال محبوبیت قابل توجهی دارد. 

کوموله

کومله

 قلعه دیزبن :

قلعه دیزبن مدت زیادی است که از جاهای دیدنی لنگرود محسوب می‌شود. قلعه در روزگاران گذشته پناهگاهی برای دزدان و راهزنان محسوب می‌شد. این کارکرد سبب شد مردم به این قلعه دزدبن بگویند که با گذشت زمان به دیزبن شهرت یافت. برخی نیز عقیده دارند که دیز به معنی دژ به کار می‌رفت و این واژه در واقع، دژبان بوده است و محل اقامت و محافظت فرمانروایان لاهیجان قدیم محسوب می‌شد. 

آدرس : لنگرود، روستای دیزبن، قلعه دیزبن | برای دیدن آدرس دقیق اینجا کلیک شود

روستای دیزبن

روستای دیزبن

 آبشار ماهی مشو :

آبشار ماهی‌ مشو (Mahi Mashu)  از زیباترین دیدنی‌های طبیعی لنگرود است. این آبشار، حدود 10 متر ارتفاع دارد و حرکت ذرات ریز و خنک آب در اطراف آن، زیبایی و طراوت اطراف آبشار را بیشتر و فضای اطراف آن را جذاب‌تر می‌کند. اگر اهل شنا هستید؛ حوضچه زیر آبشار، بهترین جا برای شنا است؛ این حوضچه حدود 2 متر عمق دارد و بهترین مکان برای استفاده گردشگران به شمار می‌رود.

آدرس : لنگرود، کوهپایه لاهیجان، به سمت روستای خورطایه | برای دیدن آدرس دقیق اینجا کلیک شود

آبشار ماهی مشو

آبشار ماهی مشو

آبشار چالدشت :

آبشار چالدشت یکی دیگر از آبشارهای لنگرود است که در اطراف روستای چالدشت قرار دارد. این آبشار، یک آبشار پلکانی است و ارتفاعی حدود ۲۰ متر دارد. آبشار چالدشت در یک جنگل انبوه قرار دارد و ارتفاع آن از دریا حدود ۶۰۰ متر است. 

آدرس : لنگرود، روستای چالدشت | براری دیدن آدرس دقیق اینجا کلیک شود

آبشار چالدشت

آبشار چالدشت

آبشار دهجان :

آبشار دهجان در روستای خرما قرار دارد و از جاهای دیدنی لنگرود به شمار می‌رود. این آبشار زیبا و جذاب ۲۰ متر ارتفاع دارد و حوضه زیرین آن به علت عمق کم، برای شنای گردشگران مناسب است. منطقه جنگلی روستای خرما در آن نزدیکی، از جذاب‌ترین دیدنی‌های لنگرود است که بازدید از آن نیز، جذابیت‌های خود را دارد و خالی از لطف نیست. 

آدرس : شهر اطاقور، بعد از میدان دوم اطاقور، سمت چپ میدان به سمت شهرستان املش، روستای دهجان | برای دیدن آدرس دقیق اینجا کلیک شود

آبشار دهجان

آبشار دهجان

 تالاب چاف :

تالاب چاف از دیدنی‌های طبیعی و زیبای لنگرود است که در حاشیه شهرستان چاف و در فاصله ۱۳ کیلومتری شمال شرق لنگرود واقع شده است. این تالاب از سمت شمال به روستای تازه‌آباد، از جنوب و غرب، به روستای چاف و از سمت شرق نیز به دریای خزر منتهی می‌شود. 
تالاب زیبای چاف حدود ۸۰۰ هکتار مساحت دارد و یک منطقه شکارممنوع محسوب می‌شود. هر ساله جمعیت بسیاری به این منطقه سفر می‌کنند تا از طبیعت زیبای آن بهره ببرند. 

آدرس : حاشیه شهرستان چاف،۱۳ كیلومتری شمال شرقی لنگرود، ۶۵ كیلومتری شهر رشت | برای دیدن آدرس دقیق اینجا کلیک شود

تالاب چاف

تالاب چاف

 دریاچه لنگرود :

دریاچه لنگرود از زیباترین جاذبه‌های طبیعی این شهر است. دریاچه طبیعتی بکر، تمیز و آب و هوایی مطلوب و دلچسب دارد. فضای اطراف آن از بهترین جاها برای گشت و گذار و تفریح به شمار می‌رود. تماشای این طبیعت تماشایی و رویایی، هر گردشگری را غرق حیرت و لذت می‌کند.

آدرس : جنوب شهر کومله، ۸ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان لنگرود | برای دیدن آدرس دقیق اینجا کلیک شود

دریاچه لنگرود

دریاچه لنگرود

 پارک فجر لنگرود :

پارک فجر لنگرود از پارک‌های زیبای لنگرود در استان گیلان است؛ این پارک زیبا کنار آبگیر کیاکلایه قرار دارد و در فصل تابستان، پر از نیلوفرهای آبی می‌شود. لیلاکوه نیز به پارک نزدیک است و وقتی پیدار می‌شود که کمی جلوتر برویم. پارک فجر یکی از بهترین جاها برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی است که گردشگران می‌توانند از آن استفاده کنند و لذت ببرند. 

آدرس : لنگرود، خیابان شهید رجایی، بلوار شهدای گمنام | برای دیدن آدرس دقیق اینجا کلیک شود

پارک فجر

پارک فجر

پارک آزادی لنگرود :

پارک آزادی لنگرود از جذاب‌ترین دیدنی‌های شهر و از مهم‌ترین تفریحگاه‌های آن است؛ این پارک زیبا جزو خوش آب و هواترین مکان‌های گردشگری شهر محسوب می‌شود و دسترسی بسیار خوبی به مراکز مهم لنگرود دارد. 
بازار ماهی‌فروشان، پیتزا چلسی و بیمارستان امینی از مکان‌های نزدیک به بوستان آزادی محسوب می‌شوند. اگر در فصل‌های گرم سال به گشت و گذار در این پارک زیبا رفتید، یخ در بهشت را فراموش نکنید. 

آدرس : خیابان مدرس، خیابان رسالت | برای دیدن آدرس دقیق اینجا کلیک شود

پارک آزادی

پارک آزادی

  پارک جنگلی خرما :

پارک جنگلی خرما یکی از جذاب‌ترین پارک‌های لنگرود است. این پارک موقعیت بسیار خوبی برای تفریح دارد. برخی گمان می‌کنند نام خرما برای این پارک به میوه خرما اشاره دارد؛ اما چنین نیست. این کلمه را از دو واژه خر و مه گرفته‌اند که معنی آفتاب و مهتاب را می‌دهد. بعضی دیگر عقیده دارند که این اسم از نام خواهر بابک خرمدین گرفته شده است که خرما نام داشت.

آدرس : محله پارک بازار لنگرود، خیابان ارشاد اسلامی، بین خیابان شهدای گمنام و میدان نظام پزشکی | برای دیدن آدرس دقیق اینجا کلیک شود

پارک جنگلی خرما

پارک خرما

  • در لنگرود چی بخوریم؟

لنگرود مانند دیگر شهرهای شمالی ایران، باغ‌ها و مزارعی دارد که خوراکی‌ها و میوه‌های خوشمزه‌ای دارند؛ همچنین این شهر زیبا غذاهای محلی دارد که تست آنها برای شکم‌گردان بسیار جذاب است. باقلاخورش، سیرترشی، سبزی‌های محلی و زیتون پرورده از مهم‌ترین و معروف‌ترین خوراکی‌های این شهر به شمار می‌روند.

سیر ترشی

سیر ترشی

ترش واش، یارمه‌پلو، کوکوسبزی، مرغ ترش، سیرقلیه، میرزاقاسمی، مرغ و ماهی شکم‌پر، کال‌کباب، خورش آلومسما و خورش شش‌انداز از دیگر غذاهای معروف لنگرود محسوب می‌شوند.  

کوکو سبزی

کوکو سبزی

لنگرود یک مقصد گردشگری در شمال ایران به شمار می‌رود و طبیعی است که رستوران‌های متنوعی برای عرضه به گردشگران دارد. این رستوران‌ها در تمامی فصل‌های سال برای خدمت‌رسانی به گردشگران آماده هستند. جذابیت سفر با صرف غذا در رستوران‌های محلی لنگرود و تست غذاهای بومی آن، چندین برابر می‌شود. اغلب گردشگرانی که به لنگرود می‌روند، ترجیح می‌دهند غذاهای محلی این شهر را تجربه کنند.  
رستوران و کبابی گل‌شاهی چمخاله، رستوران ضیافت، رستوران سنتی کومله، آشکده چاشنی، رستوران مسلمی، رستوران شهر سبز، رستوران پل خشتی، باغ رستوران چرچران با انواع کباب‌ها و غذاهای محلی دریایی، سفره‌خانه سنتی و رستوران شهر سبز کومله با فاصله ۶ کیلومتری از لنگرود، از مهم‌ترین رستوران‌های این شهر محسوب می‌شوند.  

ماهی شکم پر

ماهی شکم پر

  • مراکز خرید لنگرود :

خرید از مهم‌ترین لذت‌های سفر به شهرهای شمالی ایران است. برای اینکه در وقت و زمان خود صرفه‌جویی کنید و در کمترین زمان، بهترین نتیجه را بگیرید، باید از قبل درباره این مراکز خرید اطلاعاتی داشته باشید. 
بهترین مراکز خرید لنگرود در محله پارک بازار و محله امام خمینی قرار دارند. مهم‌ترین مراکز خرید شهر عبارت از: مرکز خرید عالیجناب، پاساژ حاج رضا در پارک بازار، مرکز خرید برنج و بازار بزرگ حسینا هستند. 

بازار ماهی‌فروشان لنگرود :

بازار ماهی‌فروشان لنگرود از بازارهای محلی این شهر و بهترین جا برای خرید ماهی‌های لذیذ شمال است؛ این بازار یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی لنگرود است و گردشگران بسیاری جذب تماشا و خرید از آن می‌شوند.

بازار ماهی فروشان

بازار ماهی فروشان

 بازار روز لنگرود :

بازار روز لنگرود که به شنبه‌بازار نیز شهرت دارد، از دیگر بازارهای سنتی لنگرود محسوب می‌شود. قیمت اجناسی که در این بازار عرضه می‌شود به نسبت بازارهای دیگر ارزان‌تر است.

بازار سنتی

بازار روز

  • از لنگرود چی بخریم؟

بازارهای شمال ایران، اجناس متنوع و قابل توجهی برای عرضه به گردشگران دارند. در بازار هفتگی لنگرود، برنج، چای و ماهی‌های درجه اول شمال به گردشگران عرضه می‌شود؛ همچنین محصولات کشاورزان به علاوه تولیدات دست‌ساز زنان هنرمند روستا‌های اطراف لنگرود، در این بازار عرضه می‌شوند. 
سوغاتی‌های شهر لنگرود به عنوان جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شوند. محصولات کشاورزی از مهم‌ترین سوغاتی‌های شهر هستند؛ چای لنگرود، چای خوش عطر ایرانی است که طرفداران خود را دارد و از مهم‌ترین سوغاتی‌های این شهر به شمار می‌رود.

صنایع دستی

صنایع دستی

برنج، زیتون، ماهی، سبزی و کلوچه از دیگر سوغاتی‌های لنگرود برای خرید گردشگران هستند. 
صنایع دستی لنگرود مانند چادرشب، حصیر، صنایع فلزی و چوبی از دیگر سوغاتی‌های این شهر هستند که به گردشگران عرضه می‌شوند. جنس چادرشب‌های لنگرود از پارچه، ابریشم، پنبه و پشم است که با ماشین‌های چادرشب به نام پاچال بافته می‌شوند. زنان لنگرود این نوع شال‌ها را دور کمر خود می‌پیچند تا از سرما حفظ شوند؛ این نوع چادرشب‌ها در بین لنگرودی‌ها به کمرپیچ نیز شهرت دارند. 

صنایع دستی

صنایع دستی لنگرود

  • لنگرود کجا اقامت کنیم؟

لنگرود از مقاصد محبوب گردشگری شمال ایران است و گردشگران فراوانی به آن سفر می‌کنند. موقعیت بسیار خوب این شهر و تعداد گردشگران فراوان آن، سبب شده است که اقامتگاه‌های متنوعی برای استفاده گردشگران در آن فراهم شود. پس هنگام سفر به لنگرود نگران جا برای اقامت خود نباشید. 
اجاره ویلا در لنگرود، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، سوئیت‌ها، کلبه‌های جنگلی و خانه‌های روستایی و سنتی، گزینه‌های جذابی هستند که برای اقامت در لنگرود پیش روی شما قرار دارد. اقامت در هریک از این اقامتگاه‌ها به سلیقه و بودجه شما بستگی دارد.

اقامتگاه بوم گردی در لنگرود

اقامتگاه بوم گردی

ویلاهای ساحل چمخاله از محبوب‌ترین اقامتگاه‌های انتخابی گردشگران هستند. اگر به اقامت در این ویلاها علاقه دارید، پیش از سفر ویلای دلخواهتان را رزرو کنید و با خیال راحت سفر کنید. 
اگر جزو گردشگرانی هستید که اقامت در جاهای شیک و مدرن، حالتان را خوب می‌کند، می‌توانید در هتل‌های لنگرود اقامت کنید. هتل چمخاله یکی از هتل‌های جذابی است که گردشگران از آن استقبال می‌کنند؛ اما هزینه اقامت در آن گران‌قیمت است. 

هتل ستاره دریا چمخاله

هتل ستاره دریا چمخاله

شهر زیبا و ساحلی لنگرود، از بهترین جاها برای سفر و کسب آرامش است. گشت و گذار در ساحل این شهر زیبا، تماشای آبی زلال رودخانه و چشم‌انداز جنگل‌های سرسبز منطقه، چشمان گردشگران را می‌نوازد و روح و روان آنها را جلا می‌دهد. با سفر به این شهر زیبا، لحظاتی جذاب و خاطراتی به یادماندنی را برای خود رقم بزنید. 
 


منبع: ایران بوم گردی

دسته ها: استان ها مجله ایران بوم گردی گیلان

مکان در نقشه

ارسال دیدگاه



دیدگاه کاربران

نظری ثبت نشده است.

پربازدید ترین مطالب

تگ