جمعه 10 فروردین  
×   خانه   همه مطالب   ویدئو   اقامتگاه های بوم گردی
بستن
مطلب مورد نظر خود را بر اساس استان از روی نقشه انتخاب کنید.
نام استان:  مازندران

اقامت در کلبه های جنگلی

اقامت در کلبه های جنگلی

اقامت در کلبه های جنگلی


نویسنده: مرضیه سعادت
15 آذر 1399

گاهی اوقات، شلوغی و هیاهوی زندگی مدرن می‌تواند ما را ترغیب به عقب نشینی و کوچ به دنیای دور از تمدن نماید و این همان چیزی است که اقامت در یک کلبه جنگلی را برایمان دلپذیر می‌نماید. اقامت در جنگل‌هایی که نسیمش بوی شامه نواز چوب، درختان و بوی خاک نم خورده را به همراه دارد و تنهای صدای پرندگانش سکوت آن را می‌شکند.

کلبه جنگلی 1

شمال ایران با مناطق بکر و جنگلی؛ بهترین مکان برای علامندان به اقامتگاه و کلبه های جنگلی

همانطور که از نام کلبه‌های جنگلی پیداست، در جوار و یا در دل جنگل بنا شده‌اند و شمال کشور هم به سبب دارا بودن جنگل‌های سرسبز و دسترسی آسان، کلبه‌های جنگلی بسیاری برای اقامت گردشگران دارد. کلبه‌های زیبا و متعددی در استان‌های مازندران، گیلان و گلستان به چشم می‌خورد که فضای دنج و آرام را فراهم نموده‌اند تا اقامتی به دور از هیاهو را تجربه نمایید. در این بین می توان به شهر هایی از قبیل فومن، رشت، ماسال، تالش و رودبار در استان گیلان و بهشر، سوادکوه، بابل، شیرگاه، تنکابن، چالوس در استان مازندران اشاره کرد که دارای کلبه های جنگلی زیبا هستند اشاره کرد. شما می توانید اطلاعات، عکس ها و قیمت را در بین تعداد زیادی از این کلبه های موجود در سامانه ایران بوم گردی ملاحظه کنید و به صورت کاملا آنلاین اقدام به رزرو با تضمین بهترین قیمت نمایید.

مشاهده کلبه های جنگلی مازندران و گیلان

کلبه جنگلی 2

تجربه یک زندگی در دل جنگل، برای آنها که روزگارشان همراه با غوغای ماشین‌ها و حصارهای سنگی و فلزی شهرهاست، غنیمتی بزرگ محسوب می‌شود. کلبه‌هایی که قاب پنجره‌اش نمایانگر درختان بلند قامت و آرامش بخشی است که باد از لابلای آنها به آرامی میگذرد و به آدمی جان دوباره می‌دهد.

کلبه جنگلی 3

با اقامت در این کلبه‌ها گشت و گذار در اطراف کلبه و دیدن زیبایی‌های مناطق اطراف را فراموش نکنید. همچنین حتما آتشی در کنار کلبه برپا کنید و یک چای خوش عطر هم بر روی این آتش آماده کنید و با نوشیدن این چای آتیشی در جمع دوستان لذت ببرید. در انتها نیز دقت داشته باشید که حتما آتش را خاموش نمایید و در حفظ طبیعت زیبا جنگل کوشا باشید چرا که طبیعت سهم همه‌ی جانداران بر روی این کره خاکی می‌باشد.

کلبه جنگلی 4

ماندن در کلبه‌های جنگلی مستلزم رعایت قوانین محیط زیست آن منطقه بوده تا فرصتی برای لذت بردن گردشگران بعدی از آن محیط فراهم باشد. جمع آوری زباله‌ها و برهم نزدن سکوت آنجا، نمونه‌ای از قوانین می‌باشد. یادمان باشد ما تنها مدت زمان کوتاهی آنجا مهمان هستیم و نیازمند آن است که به میزبان خود (جنگل سرسبز و اهالی‌اش) آسیب و آزار نرسانیم.

کلبه جنگلی 5

گاهی برای سفر و تفریح سراغ مکانی را می‌گیریم که متفاوت‌تر از مکان‌های دیگر باشد، آرامش و طبیعتش بکر و ناب باشد مانند کلبه‌ای تنها در وسط جنگل. مصالح کلبه‌های جنگلی با توجه به طبیعت و آب و هوای آن منطقه بوده که اکثرا کلبه‌های جنگلی بصورت چوبی می‌باشند. امکانات رفاهی کلبه‌ها نیز بصورتی در نظر گرفته شده که برای سکونت و اقامتی دلنشین در محیطی زیبا تنها نیازمند وسایل شخصی خود بوده و سفری با کوله بار سبک را تجربه کنید.

کلبه جنگلی 6

در همین راستا سامانه ایران بوم گردی با جمع آوری اطلاعات، عکس‌ها و قیمت کلبه‌های جنگلی سراسر کشور، تنها واحدهای اقامتی که دارای فاکتورها و استانداردهای لازم برای میزبانی از گردشگران داخلی و خارجی بوده را انتخاب نموده تا شما با خیالی آسوده کلبه‌های مورد علاقه‌تان را رزرو نمایید.


منبع: ایران بوم گردی

دسته ها: استان ها مجله ایران بوم گردی

ارسال دیدگاه



دیدگاه کاربران


علی 10 شهریور 1401
عالی

علی 10 شهریور 1401
سلام شبی چنده

مارشال 05 شهریور 1401
کلبه شبی چقدر

شبنم 09 مرداد 1401
سلام قیمت چقدره

سمیع 24 تیر 1401
قیمت کلبه ی جنگلی چقدر ه؟

در پاسخ به سمیع 25 تیر 1401
درود آقای سمیع عزیز
قیمت کلبه ها بنا به موقعیت جغرافیایی و نوع خدماتی که ارائه میدهند متفاوت هستش شما قادر هستید از طریق فیلترهای موجود در ایران بوم گردی اطلاعات و امکانات کلبه های جنگلی رو مشاهده بفرمایید و درخواست رایگان رزرو دهید.
سپاس از توجه شما


میرقد 06 فروردین 1401
سیچماغ

سعیده هاشمی 19 مهر 1400
برای رزرو کلبه مزاحم شدم

علی اصغر 13 مهر 1400
برای اجاره کلبه مزاحم میشم اگه قیمت لطف کنید ممنونم 🙏

ماندانا کریمینژاد 22 مرداد 1400
سلام
برای اجاره کلبه مزاحم می شم

محمد پازوکی 29 تیر 1400
کلبه ۳ نفره حوالی قلعه رودخان میخواستم با کولر گازی و بهداشتی

محمد 26 تیر 1400
سلام من واسه رزرو کلبه مزاحم شدم

پربازدید ترین مطالب

تگ