یکشنبه 30 اردیبهشت  
×   خانه   همه مطالب   ویدئو   اقامتگاه های بوم گردی
بستن
مطلب مورد نظر خود را بر اساس استان از روی نقشه انتخاب کنید.
نام استان:  مازندران

عکاسی از اقامتگاه بوم گردی و ویلا

عکاسی از اقامتگاه بوم گردی و ویلا

عکاسی از اقامتگاه بوم گردی و ویلا


نویسنده: ایران بوم گردی
22 تیر 1398

یکی از مهمترین مراحل فروش ارائه درست و ایده آل محصول می‌باشد. متاسفانه بسیاری از مالکین اقامتگاه های بوم گردی و ویلا از این حقیقت اطلاع کمتری دارند که می‌توانند با رعایت چند نکته ساده عکاسی، اجاره و رزرو اقامتگاه خود را افزایش دهند.

در این مطلب سعی شده به زبانی ساده، نکاتی کلیدی در مورد عکاسی داخلی بیان شود که با رعایت این نکات بر کیفیت عکاسی شما تاثیر بسزایی خواهد گذاشت.

1- عکس ها سخن می گویند

عکس های ثبتی باید از زوایای مختلف اقامتگاه ثبت شود تا گردشگر در هنگام مشاهده عکس‌ها بتواند به تمام تردیدهای خود برای رزرو اقامتگاه پاسخی شفاف دهد. عکس از ورودی اقامتگاه، عکس از نمای بیرونی اقامتگاه، عکس از اتاق ها با زوایای متفاوت، عکس از چشم انداز (پنجره، تراس، پشت بام و ...)، عکس از سرویس بهداشتی و حمام، عکس از حیاط با زوایای متفاوت، عکس از عامل مزیت اقامتگاه، عکس از پارکینگ

عکاسی 12

2- مرتب سازی قبل از عکاسی

شما عکس های فضای داخلی را چه برای یک مجله بگیرید و چه برای یک سامانه رزرواسیون، مرتب سازی اتاق یک گام بسیار مهم در این فرآیند است. شاید در ابتدا به نظر برسد که مرتب سازی خانه زمان بر یا انرژی بر باشد اما در واقع بدون رعایت این مرحله عکس شما مقدار زیادی از تاثیر گذاری را از دست خواهد داد. این کار درست مثل مدل هایی که به زمان برای انجام آرایش برای عکس های استودیویی نیاز دارند، شما هم باید برای تمیز کردن اتاق جهت آماده سازی برای عکاسی، وقت بگذارید.

مرتب کردن به هم ریختگی ها برای کمک به از بین بردن حواس پرتی ها برای چشم مهم است. به طور خاص، به دنبال انبوه وسایل، میزهای پر از مجلات، موارد «خیلی پر زرق و برق» بر روی یک قفسه کتاب، و غیره بگردید. این چیزها یک تصویر را درهم و برهم می کنند و می توانند در عکس نهایی حواس پرتکن باشند. در بعضی از وارد مرتب کردن اتاق خیلی ساده به نظر می رسد  که می‌تواند شامل جابه جایی یک گلدان، صاف کردن چروک رومیزی یا ملحفه، قرار دادن درب قندان روی آن و ... باشد

با هر عکس مانند عکسی برای یک مجله رفتار کرده و صحنه سازی کنید

عکاسی 10عکاسی 09

به تصاویر بالا نگاه کنید، الزاما هنگام عکاسی از فضای داخلی همه‌ی عناصر تصویر با تناسب صحیح چیده نشده‌اند و شما به عنوان یک عکاس باید از دید دکوراتیوی بالایی برخوردار باشید تا بتوانید در کمتر از چند دقیقه، از یک فضای بهم ریخته یک دکور فوق حرفه‌ای بسازید!

3- از یک نگه دارنده استفاده کنید

شما می توانید به صورت دوربین به دست، عکس بگیرید. اما استفاده از پایه دوربین باعث می‌شود لرزش دست بر کیفیت عکاسی تاثیر منفی نگذارد و عکس‌ها با شفافیت و کیفیت بالاتری ثبت گردند.

عکاسی 06

4- از نصف ارتفاع اتاق عکس بگیرید

واقعا ایده خوبی است که وقتی از نمای کلی اتاق می‌خواهید عکس ثبت کنید دوربین را در ارتفاع نیمه اتاق یا کمی بالاتر از آن قرار دهید و عکس بگیرید. این بدین معنی است که شما می توانید دوربین را مستقیم بگیرید تا دیوارها عمودی بمانند و جزئیات در قسمت پایین و بالای عکس به بهترین حالت نمایش داده می‌شود.

عکاسی 14

5- هم سطح با سوژه عکس بگیرید

واقعا ایده خوبی است که وقتی از نمای کلی اتاق می‌خواهید عکس ثبت کنید دوربین را در ارتفاع نیمه اتاق یا کمی بالاتر از آن قرار دهید و عکس بگیرید. این بدین معنی است که شما می توانید دوربین را مستقیم بگیرید تا دیوارها عمودی بمانند و جزئیات در قسمت پایین و بالای عکس به بهترین حالت نمایش داده می‌شود.

عکاسی 08

6- به سمت گوشه اتاق عکس بگیرید

این یکی از مهم ترین نکته ها برای عکاسی از فضای داخلی است و بسیار ساده است: به سمت گوشه یک اتاق عکس بگیرید تا فضای اتاق بزرگتر به نظر برسد. درست مثل طرز کار آینه، عکاسی به سمت یک گوشه باعث می شود اتاق بزرگتر و قابل زندگی تر به نظر برسد. این نکته را با عکاسی از یک موقعیت پایین و با یک لنز واید یک گام فراتر ببرید.

وقتی شما مستقیما به سمت یک دیوار عکس می گیرید، می تواند باعث شود که اتاق تخت به نظر برسد، و گاهی اوقات دیوارها ممکن است به طرز عجیبی در دوربین خم به نظر برسند. به مجلات فضای داخلی مهم نگاه کنید، آن وقت خواهید دید که گوشه اتاق بهترین جا برای عکاسی به سمت آن است.

عکاسی 03

7- نور پردازی، بودن یا نبودن!

نبود نور کافی باعث می‌شود اقامتگاه یا ویلای شما مرده و بدون روح به نظر آید. تا آنجایی که برای شما امکان داره از نور طبیعی برای نور پردازی اتاق هایتان استفاده کنید و از چراغ های موجود در اتاق به عنوان مکمل استفاده نمایید. این کار به اضافه کردن عمق و اختلاف رنگ به صحنه کمک می کند. مطمئن شوید که هیچ بازتابی از چراغ ها بر روی قاب عکس ها، آینه ها و پنجره وجود نداشته باشد.

عکس باید شفاف باشد و مردم آن را احساس کنند، اما نباید آنها بتوانند تشخیص دهند که چطور این کار را انجام دادید. هدف شما یک نورپردازی طبیعی و واقع گرایانه در سرتاسر کادر است.

عکاسی 05

 

نور طبیعى مهم‌ترین عامل تاثیرگذار عکاسى از فضاهاى داخلى محسوب می‌شود. پس سعى کنید درساعاتی از روز که نور خورشید به اندازه کافى محیط را روشن می‌کند ( نور صبحگاهی تا قبل از ظهر یا هنگام غروب ) به‌سراغ عکاسى بروید.

اگر نور طبیعی کافی دارید همه‌ چراغ‌های زرد محیط را خاموش کنید و پرده‌ها را کنار بزنید و اجازه دهید تا پرتوهاى طلایى آفتاب، محیط شما را گرم و روشن کنند. خودتان با چند بار بازی با نور متوجه تفاوت کیفیت و درخشش رنگ‌ها خواهید شد.

8- برای سایت های رزرواسیون حتما بصورت افقی عکس بگیرید

یکی از نکاتی که مالکین اقامتگاه بوم گردی و ویلا کمتر به آن توجه می کنند این است که عکس‌ها را بصورت عمودی ثبت می‌کنند که این امر باعث می‌شود که عکسها در سایت ها کمتر گویا باشند و فضای کلی اقامتگاه را به درستی به گردشگر منتقل نکنند. یکی از مزیت های عکاسی بصورت افقی این هست که شما در هنگام ثبت عکس بصورت افقی، اتاق یا محیط شما بزرگتر و دلبازتر نمایش داده می‌شود که این خود مشوقی بزرگ برای جذب گردشگر می‌باشد.

عکاسی 16عکاسی 13

9- برای مجلات بصورت عمودی عکس بگیرید

با اینهمه کار عکاسی فضای داخلی که در اینترنت دیده می شود، تحولی نسبت به تصاویر افقی در دنیای عکاسی از فضای داخلی به وجود آمده است. اما مجلات چاپی هنوز هم وجود دارند، و اگر می خواهید اقامتگاه را در مجله ایی منتشر کنید باید به صورت عمودی برای عکس های تک صفحه ای مجله عکاسی کنید به این دلیل که اکثر مجلات بصورت A4  چاپ می‌شوند. 
عکاسی 15

10- اجازه بدهید ویژگی اقامتگاه، خود سخن بگوید

به دنبال راه های منحصر به فرد برای ثبت هویت یک مکان و به نمایش گذاشتن مشخصه واقعی آن باشید یعنی اینکه همیشه در جستجوی ویژگی منحصر به فرد اقامتگاهتان باشید و از آن ویژگی در بهترین زمان عکاسی نمایید.  

اگر اقامتگاه شما، یک موزه وسایل قدیمی و یا ویلای شما یک استخر مدرن دارد، به دنبال جزئیات منحصر به فردی باشید که می توانید آنها را برجسته کنید. اگر یک خانه روستایی با تراس دلباز رو به طبیعت دارید باید از آن به بهترین نحو برای جذب گردشگر استفاده نمایید. هر فضای داخلی و اقامتگاه داستانی دارد، بنابراین یک راه خوب برای موفقیت این است که آن را پیدا کنید و برای مشتری خود ثبت کنید و برای او نمایش دهید. در این راستا، اگر از نور مصنوعی بیش از حد استفاده کنید، معلوم خواهد بود، چون این همان فضایی که آنها همیشه می دیدند نیست. پس در بال و پر دادن به ویژگی های اقامتگاه، حد اعتدال را رعایت کنید.

عکاسی 04

11- خلاق باشید

در عکاسی خلاق باشید و از از امتحان کردن چیز جدید نترسید. چیزهای جدید در زمینه نورپردازی (شاید استفاده از یک فلاش با ژل رنگی) یا زاویه جدید عکاسی را امتحان کنید. هر عکس برای این است که با آن آزمایش کنید، و معمولا در انتها چیزی به دست خواهید آورد که شاید هیچوقت انتظارش را نداشتید. حتی اگر اینطور نشود، ممکن است ایده ای برای امتحان یک چیز دیگر به شما بدهد.

 

هدف اصلی عکس و عکاسی این است که مخاطب بتواند با عکس شما ارتباط برقرار کند. اگر عکس شما هنری است مخاطب باید از عکس شما لذت ببرد و اگر عکس شما صنعتی و تبلیغاتی است مخاطب باید با عکس شما جذب محصول شود.

 


منبع: ایران بوم گردی

دسته ها: مجله ایران بوم گردی

ارسال دیدگاه



دیدگاه کاربران


حمید کوهساری 19 اردیبهشت 1403
متن و راهنمایی شما بسیار کامل بود.
فقط کاشکی یه سایتی مارو معرفی میکردید که ایده عکس گرفتن رو بهمون آموزش بده تا عکسهای زیبا و هنری بگیریم.
با تشکر

نوید موسوی 04 شهریور 1402
بسیار عالی دمتون گرم

مهدی 12 دی 1401
مفید و خوب
ممنون از راهنمایی شما

شیرین جلالی 21 مهر 1401
بسیار عالی بود ممنونم ازتون

مهناز یقین تبار ملکشاه 13 تیر 1401
عالی

پربازدید ترین مطالب

تگ